Зимові автомобільні шини місто Львів
Категорії

Експлуатація шин. Про що необхідно пам’ятати автовласникові.

21Зазвичай ніхто з автомобілістів не замислюється, але автомобільні покришки мають певні правила експлуатації, незнання яких може стати причиною серйозної аварії.

Дотримуючись правил експлуатації шин, автовласник може уникнути великої кількісті неприємностей на дорозі.

Саме основне, що необхідно пам’ятати автовласникові – це що автомобільні покришки повинні бути по сезону. Якщо автомобіль експлуатується взимку – значить на ньому повинні бути зимові шини, якщо автомобіль експлуатується влітку – на ньому повинні бути літні шини.

Нерідко трапляється так, що через брак грошей, або ще з якихось причин автовласники ставлять всього один комплект покришок на свою машину (частіше – зимові “липучки”), і їздять на ньому цілий рік.

Серед досить великої групи автомобілістів цілорічна їзда на нешипованних зимових шинах вважається певним “універсальним” варіантом, проте багато з таких водіїв не підозрюють, що їзда на зимових шинах влітку може бути небезпечна.

Їзда влітку на зимових шинах

22

 

Головна небезпека експлуатації шин не по сезону (наприклад їзда на зимових шинах влітку) полягає в їх “непризначених” під конкретні погодні умови.

Так, наприклад, небезпека їзди на зимових шинах влітку полягає в особливості ставати занадто м’якими при високих літніх температурах через склад гумової суміші, розрахованого на низькі температури.

Саме тому в гумову суміш всіх зимових покришок додаються спеціальні кремнієві і полімерні компоненти, що роблять шини м’якше і надають гумі здатність не втрачати еластичність в сильні морози.

І якщо автовласникові приходить в голову встановлювати зимові шини влітку, йому слід знати, що через високі літні температури вони можуть “розпливатися” по асфальту, ставати занадто м’якими і нестабільними під час руху.

23

 

В певних режимах руху зимовим шинам може не вистачити жорсткості – м’який протектор може стати причиною “нишпорення” автомобіля на дорозі, а м’яка боковина може підломитися під час повороту, через що автомобіль може навіть перекинутися.

Всі ці якості зимової шини безпосередньо впливають на зчеплення колеса з дорогою, знижуючи рівень безпеки руху, не кажучи вже про те, що м’який і глибокий протектор зимової покришки дуже швидко стирається на гарячому літньому асфальті.

У свою чергу, небезпека їзди на літніх шинах взимку складається з властивості гумової суміші, розрахованої на теплу літню погоду, “дубеть” при низьких температурах і ставати “пластмасовою”. Автомобіль на таких шинах дуже швидко стає некерованим.

Їзда влітку на шипованих зимових шинах

Серед любителів їздити на зимових шинах влітку трапляються такі, хто виїжджає на літній асфальт на шипованих шинах. Експлуатація шин з шипами на теплому літньому асфальті – те саме що гра в “російську рулетку”.

24Крім всіх окреслених вище проблем, у шипованих шин додаються проблеми поганого зчеплення металевих шипів з асфальтом – шипи по асфальту ковзають.

Призначені для “вгризання” у відносно м’який лід шипам не вистачає твердості, щоб зачепитися за набагато більш твердий асфальт.

В результаті частина поверхні шипованої покришки стає слизькою, що дуже негативно позначається на керованості і гальмуванні автомобіля – це прямий шлях до аварії “на порожньому місці”.

Крім усього іншого, металеві шипи при їзді по асфальту дуже швидко стираються і стають непридатні для експлуатації взимку вже через один сезон цілорічної експлуатації.

Ще один негативний момент їзди на шипах влітку – металеві шипи видають дуже багато шуму, що при їзді з відкритими вікнами влітку стає особливо помітно.

Товщина протектора шин

25Не менш важливий момент експлуатації шин, який необхідно пам’ятати власнику – це яка товщина протектора покришок допустима для нормальної їзди.

Будь-яка нова літня покришка, що продається в магазині, має товщину протектора від 7.5 до 8.5 мм. Будь-яка зимова покришка має товщину протектора від 8.5 до 9.5 мм.

В “Правилах Дорожнього Руху” товщина залишкового протектора позначена цілком конкретною цифрою – експлуатація автомобіля заборонена при залишковій товщині протектора менш ніж 1.6 мм.

 

26

 

Однак на практиці товщина протектора 1.6 мм означає, що їзда на цих шинах вже неможлива – при попаданні автомобіля з таким протектором на мокру дорогу його практично гарантовано розгортає поперек дороги – що вкрай небезпечно.

Тому автовласникам, що приділяють безпеці руху належну увагу, краще замінити покришки при зменшенні товщини протектора менше половини від початкової величини – менш 3-х – 4-х мм.

 

27

 

Що стосується визначення товщини протектора покришки, то сьогодні це зробити вже набагато простіше, ніж ще 10 років тому – багато сучасних моделей мають спеціальні індикатори.

Як тільки товщина протектора стає менше певної величини – мітки індикатора стираються і показують залишкову товщину протектора. За цими мітками дуже просто визначити час своєчасної заміни шин.