Зимові автомобільні шини місто Львів
Категорії
Партнери

Контроль шин

Як стежити за шинами при експлуатації

46Встановлені на автомобілі покришки необхідно час від часу контролювати.

Адже не секрет, що дороги в Україні не дуже хороші, на них повно ям і вибоїн, які чинять негативний вплив як на покришки, так і на підвіску автомобіля.

Щоб встановлені на автомобілі шини служили довго, а сам автомобіль був безпечним транспортним засобом – автовласникові необхідно проводити регулярний контроль шин (перевірку стану покришок).

Регулярні перевірки стану покришок, які проводяться перед початком кожної поїздки, повинні включати в себе всього три параметра – це тиск повітря, цілісність покришок та їх знос.

Якщо тиск у шинах постійний, цілісність шин нормальна, а знос рівномірний – шини будуть служити досить довго.

Тиск у шинах

Це основний момент, який включає в себе процедура контролю шин, так як втрата тиску в шині не завжди помітна на око.

Кожна шина розрахована на експлуатацію з певним тиском. Величину нормального тиску в шинах кожного автомобіля можна дізнатися в інструкції з експлуатації, або у офіційного дилера.

Якщо тиск в шині більше норми – шина стає більш пружною, жорсткіше реагує на нерівності дороги і змушує підвіску автомобіля працювати з великими навантаженнями.

47Крім жорсткого ходу автомобіля існує ще більша небезпека перекачаної шини для водія – площа контакту шини з дорогою стає менше, через що знижується зусилля зчеплення покришки з дорогою.

Якщо шина виявиться перекачаною занадто сильно – за певних умов її сили зчеплення з дорогою може не вистачити і покришка може спровокувати втрату керування автомобілем – що може призвести до дуже серйозної аварії.

Не менш небезпечна для водія і зворотня ситуація – коли тиск в шині менше норми.

При недостатньому тиску в шині вона стає м’якше, площа контакту з дорогою стає більше, шина наче “розпливається” по дорозі.

Така “розпливчата” покришка з одного боку дозволяє з великим зусиллям “чіплятися” за дорогу і проходити повороти більш впевнено.

Однак з іншого боку – занадто низький тиск в шині набагато гірше підтримує форму покришки, через що боковина шини може “підломитися” – що може привести до дуже серйозної аварії.

Якщо боковина покришки “підломилася” на передньому колесі – автомобіль гарантовано вилітає з дороги в кювет або на зустрічну смугу.

Якщо боковина “підломилася” на задньому колесі – наслідки будуть не менш серйозними – автомобіль навіть може перекинутися.

Крім великої небезпеки аварійної ситуації потрібно знати, що низький тиск в шині сильно збільшує її знос – спущена шина служить менше покладеного терміну.

Регулярний контроль тиску в шинах допоможе виявити прокол, який може стати причиною несвоєчасної заміни шин і запобігти можливій аварії.

Цілісність покришок

Ще один основний момент контролю шин, так як навіть саме невелике ушкодження колеса може стати причиною дуже серйозної аварії.

Кожна покришка розрахована на певний термін служби. При правильній експлуатації покришки в середньому живуть від двох до п’яти сезонів.

Для багатьох власників цього цілком достатньо для того, щоб встигнути поїздити на автомобілі і продати його разом з встановленими шинами.

48

 

Однак розбиті українські дороги чинять негативний вплив на стан шин – при попаданні колеса в яму може з’явитися грижа, прокол або навіть поріз шини.

Якщо прокол шини ще можна полагодити в сервісі, то такі пошкодження як грижа або поріз – не сумісні з подальшою експлуатацією, оскільки можуть стати причиною розриву шини на ходу. При їх появі на колесі – покришки доведеться замінити.

Своєчасно виявити подібні пошкодження – а значить запобігти серйозну аварію – допоможе регулярний зовнішній огляд покришок, встановлених на автомобілі, що проводиться перед початком руху.

Знос шин

Ще один момент, що входить в процедуру контролю шин – це перевірка рівномірності їх зносу. Допоможе своєчасно виявити випадки потрапляння колеса в яму і зміни геометрії його установки – і як наслідок – запобігти нерівномірність зносу колеса і незаплановану заміну.

Розбиті дороги впливають не тільки на покришки, а й на підвіску автомобіля, яка, у свою чергу може стати причиною передчасного зносу шин.

49

 

На наших дорогах досить багато ям і нерівностей здатних заподіяти автомобілю настільки сильний удар, що спеціально регульовані кути установки коліс на автомобілі можуть трохи змінитися.

Ця зміна не буде помітно оку, і навіть деяким приладам, проте його цілком вистачить, щоб одна або дві шини почали зношуватися понад норму.

Найчастіше трапляється так: Якщо кут установки колеса змінився всередину – то у шин почне зношуватися зовнішня сторона, якщо кут змінився назовні – то у шин почне зношуватися внутрішня сторона.

Цей ефект на жаргоні професійних водіїв називається “жуванням” гуми.

Основне завдання автовласника – за допомогою регулярного візуального огляду не пропустити момент початку “жування” покришок. І якщо раптом автомобіль почав “жувати” гуму – відразу ж відігнати автомобіль в сервіс на регулювання кутів установки коліс.

Якщо автовласник сумнівається у своїх можливостях самостійно визначити момент початку “жування” гуми на автомобілі – він може проводити “профілактичне” регулювання кутів установки коліс – один раз на рік.

Коштує ця процедура відносно недорого, але вона може допомогти уникнути непередбачених витрат на заміну несвоєчасно зношених покришок.

Процедура контролю шин автомобіля,що регулярно проводиться автовласником, може запобігти серйозній аварії, а також помітно продовжити життя покришкам і заощадити гроші на заміні передчасно зношених покришок.