Зимові автомобільні шини місто Львів
Категорії
Партнери

Різні шини

Чи можна встановлювати на автомобіль різні покришки?

24

 

У багатьох автомобілістів періодично виникає бажання встановити на свій автомобіль одну або дві різні шини, рисунок протектора яких відрізняється від всіх інших шин.

Причини такого бажання прості – наприклад через сильне пошкодження одну з покришок більше не можна експлуатувати, її потрібно замінити.

І в той же час в гаражі лежить нова покришка відповідного розміру, але має інший рисунок протектора. Як бути?

У цьому випадку автомобілісту необхідно пам’ятати, що одне з головних правил безпечної їзди полягає в тому, що:

Шини, що встановлюються на одну вісь автомобіля повинні бути однаковими.

Це одне з основних правил безпечної їзди, якому навчають ще в автошколах.

25Кожне колесо має своє певне зусилля, з яким воно “чіпляється” за дорогу.

Для стабільного та безпечного руху автомобіля на дорозі вкрай важливо, щоб колеса мали абсолютно однакові зусилля зчеплення з дорогою.

Якщо ж на машині будуть встановлені не однакові покришки, що мають різний рисунок протектора і “чіпляються” за дорогу з різними зусиллями – автомобіль не матиме достатнбої стійкісті для безпечного руху.

Постійно їздити з різними шинами можна! Встановлювати відмінне від інших колесо на автомобіль можна тільки в одному випадку – якщо це запасне колесо і на ньому потрібно доїхати до шиномонтажу.

Причому ця поїздка повинна бути якомога коротшою і акуратнішою.

Небезпека їзди з різними колесами

26

 

Найнебезпечніша ситуація для водія під час руху на автомобілі з різними колесами – це попадання коліс автомобіля на ділянки дороги з різним покриттям – наприклад асфальт і пил c узбіччя.

У такій ситуації машину навіть на однакових покришках може легко розвернути або викинути з дороги. Якщо ж у цей момент на автомобілі виявляться різні шини – шанси потрапити в аварію різко збільшуються.

Для водіїв, які повністю довіряють своє життя системі стабілізації потрібно відзначити, що коректна робота цієї системи гарантується розробником тільки за умови справно працюючих амортизаторів автомобіля і однакових покришках.

У всіх інших випадках правильна робота системи не гарантується.

Як їздити на різних покришках

У наших умовах експлуатації нерідко одна з шин може отримати сильне пошкодження (не сумісне з подальшою експлуатацією) в самий невідповідний момент – коли у автовласника немає можливості купити нові шини.

27В цьому випадку автовласникові можна порадити взагалі не виїжджати на автомобілі до того, поки він не замінить шини, але навряд чи хто-небудь буде так чинити.

Водієві необхідно пам’ятати, що установка шини з іншим рисунком протектора буде однаково небезпечна як спереду (знесення), так і ззаду (занесення).

Тому поки на автомобілі стоїть “тимчасова” шина – необхідно їздити з особливою обережністю, не швидше 80 км / год в суху погоду і 60 км / год в мокру.

Якщо “тимчасова” шина ще й у поганому стані, то краще встановити її назад – це не врятує від занесення, але зможе попередити аварію через розрив переднього колеса.

Зимова їзда з різними колесами

Що стосується їзди в зимовий період, то потрібно сказати, що зима – це найскладніші дорожні умови, які пред’являють до автомобільних шин особливі вимоги.

28Взимку працює тільки одне правило – всі шини на автомобілі повинні бути однаковими. На слизьких зимових дорогах безпечно їздити на різних шинах практично неможливо.

Низька температура, сніг і лід – додаткові фактори, що зменшують зчеплення шин з дорогою, тому навіть незначна різниця в зусиллях, з якими “чіпляються” шини за дорогу, взимку помітна набагато сильніше.

При сильному пошкодженні шини взимку їздити на запасці, як правило, ніхто не наважується. Запасне колесо в 99% випадків у автомобілістів літнє – на такому є абсолютно всі шанси потрапити в аварію.

Взимку частіше інших автомобілістам приходить в голову інша думка – встановлювати шиповані шини на передню вісь передньопривідного автомобіля (щоб краще розганяла) і нешиповані на задню.

Після того як вони це зроблять – приходить усвідомлення того, що таке поєднання шин дуже небезпечно. Шиповані покришки мають помітно більш високе зчеплення з дорогою, завдяки якому перед автомобіля їде по заданій траєкторії.

У свою чергу задні нешиповані шини “чіпляються” за дорогу набагато гірше – такий автомобіль зазвичай розгортає на першому ж повороті, після чого водій біжить в магазин ще за однією парою шипованих шин, якщо не встиг потрапити в серйозну аварію.

Рух автомобіля на різних шинах дуже небезпечний як влітку, так і взимку, тому кожному автомобілісту необхідно стежити, щоб на його автомобілі постійно були встановлені однакові покришки на всіх осях.